ZONTES ICELAND TOUR 2025
ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΠΑΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΑΒΑΣ
Το απομονωμένο νησί της Ισλανδίας είναι το βορειότερο κράτος της Ευρώπης και αντιπροσωπεύει έναν ονειρεμένο προορισμό για τους ψαγμένους ταξιδιώτες των δυο τροχών. Σμιλεμένη από πάγο και λάβα, η Ισλανδία χαρακτηρίζεται από την παρουσία δύο αντιθετικών στοιχείων –του νερού και της φωτιάς– και την επέλεξα ως το πεδίο ταξιδιωτικής δράσης μου με την ολοκαίνουρια SUPER ADVENTURE μοτοσυκλέτα ZONTES 703F.
Το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Πάτρα–Ανκόνα αποτέλεσε την αφετηρία του ZONTES ICELAND TOUR 2025. Μετά από ένα ευχάριστο ταξίδι στα νερά της Αδριατικής με το σύγχρονο πλοίο της SUPERFAST FERRIES, αποβιβάστηκα στην Ιταλία και ξεκίνησα για τα σύνορα της Αυστρίας με προορισμό το αλπικό πέρασμα Brenner (574 χλμ.). Καθοδόν για τον ιταλικό βορρά, θεώρησα χρέος μου να επισκεφθώ το Ελληνικό Στρατιωτικό Κοιμητήριο στη πόλη Rimini, προκειμένου να αποτείνω έναν ελάχιστο φόρο τιμής στους 116 Έλληνες μαχητές της 3ης Ελληνικής Ορεινής Ταξιαρχίας που σκοτώθηκαν στην μάχη του Ρίμινι (1944).
Μπορεί το οδικό πέρασμα της ZONTES 703F από το αυστριακό έδαφος να ήταν αρκετά σύντομο (μόλις 70 χλμ.), μια στάση για καφέ στο λατρεμένο μου Seefeld (το κοσμοπολίτικο τουριστικό θέρετρο των Αυστριακών Άλπεων), την έκανα! Και μετά την ανοιξιάτικη μοσχοβολιά των Άλπεων, οι τροχοί της ZONTES 703F άρχισαν να ρολάρουν με υποδειγματική σταθερότητα και ασφάλεια στις κορεσμένες γερμανικές autobahnen.
Μέσα στις δυο επόμενες ημέρες, ακολουθώντας την διαδρομή Munich–Nuremberg–Kessel–Flensburg (1.150 χλμ.), η μαύρη ZONTES 703F βρέθηκε στο στοιχείο της και με οδήγησε με άνετους και ξεκούραστους ταξιδιωτικούς ρυθμούς στα σύνορα της Δανίας. Ανέλπιστα ιδανικές στάθηκαν όμως και οι καιρικές συνθήκες, αφού ο υδράργυρος έφτασε να φλερτάρει τους 18 C, ενώ δεν χρειάστηκε να φορέσω αδιάβροχα.
Διατρέχοντας κατόπιν 350 επίπεδα χιλιόμετρα στη Δανία, το ταξίδι στην ηπειρωτική Ευρώπη έλαβε τέλος στο λιμάνι Hirtshals –εκεί με καρτερούσε το πλοίο για την Ισλανδία. Ανεφοδιασμός σε καύσιμα και τρόφιμα, επικύρωση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και ο δίτροχος Πυθέας ο Μασσαλιώτης ήταν έτοιμος να αποπλεύσει για το υδάτινο ταξίδι του στη μυστηριώδη Θούλη, που εικάζεται πως ήταν η Ισλανδία των αρχαίων χρόνων.
ΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΦΕΡΟΕΣ
Το ακτοπλοϊκό ταξίδι από την Δανία στην Ισλανδία διαρκεί περίπου 2,5 μέρες – μιλάμε για σκέτη απελπισία! Ευτυχώς, την γαλάζια απεραντοσύνη του Βόρειου Ατλαντικού φρόντισαν να “διακόψουν” τα Νησιά Φερόες, που βρίσκονται στη μέση περίπου της θαλάσσιας απόστασης Δανίας-Ισλανδίας.
Καθώς το πλοίο αγκυροβόλησε για 6 ώρες στο λιμάνι της πρωτεύουσας Torshavn, άδραξα την ευκαιρία και αποβιβάστηκα με την μαύρη ZONTES 703F (προηγήθηκε συνεννόηση με τον υπεύθυνο αξιωματικό του πλοίου), προκειμένου να έχω μια επιδερμική γνωριμία με τα απομονωμένα νησιά των ψαράδων, που τις ατέλειωτες νύχτες του χειμώνα είναι παραδομένα στα χιόνια και στους αρκτικούς ανέμους. Τα τελευταία πάντως χρόνια, τα Νησιά Φερόες έχουν μπει δειλά στον τουριστικό χάρτη των ψαγμένων ταξιδευτών, καθώς αντιπροσωπεύουν έναν ιδιαίτερο προορισμό φυσιολατρικού χαρακτήρα.
Μετά την ξενάγησή μου στην ποικιλόχρωμη Torshavn, χάραξα κατόπιν διαδρομή για τον βορρά του κεντρικού νησιού Streymoy, με προορισμό κάποιους ειδυλλιακούς καταρράκτες και παραδοσιακά ψαροχώρια. Καθοδόν, το σκηνικό της τοπικής φύσης ήταν κατά το πλείστο ένα βραχώδες τοπίο αλπικής ζώνης (τούνδρα), ο καλοσυντηρημένος οδικός άξονας ακολουθούσε πιστά το ανάγλυφο του εδάφους, ενώ τα κυριότερα νησιά του συμπλέγματος ενώνονταν με υποθαλάσσια τούνελ.
Στη διάρκεια της σύντομης παραμονής μου στα Νησιά Φερόες, οι μεταβολές του καιρού ήταν συχνές και απρόβλεπτες: ήλιος με δόντια, πυκνή συννεφιά, καταιγίδα, ξανά λίγο ήλιος, χιονόνερο με τσουχτερό κρύο, πάλι βροχή! Όπως ήταν αναμενόμενο, το αρχικό ταξιδιωτικό πλάνο ναυάγησε και αρκέστηκα σε μια πιο σύντομη γυροβολιά, πριν καταλήξω ξανά στο λιμάνι της Torshavn και επιβιβαστώ στο πλοίο για την συνέχεια του ZONTES ICELAND TOUR 2025.
ΣΤΟ ΝΟΤΟ ΤΗΣ ΙΣΛΑΝΔΙΑΣ
Μόλις αποβιβάστηκα στο λιμάνι Seydisfjordur, η Ισλανδία με υποδέχτηκε με… χιονοθύελλα – τέτοιο καλωσόρισμα ειλικρινά δεν το περίμενα. Για τουλάχιστον 50 χλμ. χρειάστηκε να οδηγήσω κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, προσπαθώντας να διατηρήσω ισορροπίες τρόμου πάνω στο χιόνι που κάλυπτε το οδόστρωμα! Όλα γύρω μου άσπρα, κρύα και γλιστερά, ένας παγωμένος αγέρας λυσσομανούσε αδιάκοπα και οι πυκνές νιφάδες του χιονιού δυσκόλευαν αφάνταστα την ορατότητά μου. Εντέλει, κατάφερα να παραμείνω όρθιος.
Περίπου 658 χλμ. χώριζαν το λιμάνι Seydisfjordur από την πρωτεύουσα Reykjavik, απόσταση την οποία κάλυψα σε δυο μέρες οδηγώντας τη μαύρη ZONTES 703F κατά μήκος του νοτίου παραλιακού άξονα. Η κατάσταση του οδικού δικτύου ήταν πολύ καλή, ο ανεφοδιασμός σε καύσιμα δεν με προβλημάτισε αλλά με σοκάρισε οικονομικά (2,3 Euro/lt), υποδειγματική η οδική συμπεριφορά των τετράτροχων συνοδοιπόρων (μοτοσυκλέτα δεν είδα πουθενά), σεληνιακή και απόκοσμη η παγωμένη ομορφιά του τοπίου, ενώ ο υδράργυρος ήταν μόνιμα κολλημένος στο απόλυτο μηδέν – παρόλο την αδιάλειπτη παρουσία ενός εκτυφλωτικού ήλιου.
Καθοδόν για το Reykjavik, τα μνημεία της φύσης που επισκέφθηκα αντιπροσώπευαν τις συναρπαστικές ψηφίδες του σουρεαλιστικού μωσαϊκού της ισλανδικής γης: οι εντυπωσιακοί καταρράκτες Skogafoss και Seljalandsfoss, τα ηφαιστειογενή πετρώματα της μαύρης παραλίας Vikurfjara Black Sand Beach, ο παγετώνας Vatnajokull (ο μεγαλύτερος της Ευρώπης) και η γαλάζια λίμνη Jokusarlon (Diamond Beach), εκεί όπου αμέτρητα κομμάτια του παγετώνα Vatnajokull έπλεαν στα νερά της λίμνης.
Αντικρίζοντας τα ανατολικά προάστια της ισλανδικής πρωτεύουσας, το κοντέρ της απροβλημάτιστης ZONTES 703F είχε καταγράψει συνολικά 3.200 χλμ. Οι επόμενες 4 ημέρες θα ήταν αφιερωμένες στο πολύχρωμο Reykjavik και στα φυσικά αξιοθέατα πέριξ της βορειότερης πρωτεύουσας του κόσμου.
REYKIAVIK & GOLDEN CIRCLE
Το παραθαλάσσιο Ρέικιαβικ των 140.000 κατοίκων μού πρόσφερε στέγη για 4 ημέρες. Η βορειότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης παρουσίαζε την εικόνα μιας μικρής σκανδιναβικής επαρχιακής πόλης (με κάποιες μοντέρνες αστικές πινελιές στα περιορισμένα όριά της), ενώ το εμπορικό κέντρο της ισλανδικής μητρόπολης με τα γραφικά καφέ και εστιατόρια ήταν σχετικά μικρό και το περπατούσα μέσα σε λίγα λεπτά.
Η λίστα με τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Ρέικιαβικ περιλάμβανε το Δημαρχιακό μέγαρο, την φουτουριστική εκκλησία Hallgramskirkja (είναι το ψηλότερο κτίριο του Ρέικιαβικ, ύψους 75 μ.), το μοντέρνο συνεδριακό κέντρο Harpa και την μικρή λίμνη Tjornin με τα πολύχρωμα ξύλινα σπίτια της παλιάς πόλης.
Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η γνωριμία με τον Βασίλη Παντέλογλου, τον καλοσυνάτο ιδιοκτήτη του καταστήματος LOO.KOO.MAS, ο οποίος δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Ισλανδία εδώ και 7 χρόνια. Χωρίς υπερβολές, στον Βασίλη δοκίμασα τους πιο εύγευστους λουκουμάδες ever!! Παρεμπιπτόντως, τα τελευταία χρόνια περίπου 2.000 Έλληνες έχουν μετοικήσει και βιοπορίζονται στην παγωμένη Ισλανδία. Αν πάντως βρεθείτε στο Ρέικιαβικ, θυμηθείτε: LOO.KOO.MAS.
Παράλληλα, με την μορφή ημερήσιας εκδρομής, η μαύρη ZONTES 703F πραγματοποίησε την διαδρομή του Χρυσού Κύκλου (Golden Circle), καλύπτοντας μια απόσταση 300 χλμ. Οι στάσεις που έκανα καθοδόν αφορούσαν σε τρία από τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα του νησιού: τον θεαματικό καταρράχτη Gullfoss, τον θερμοπίδακα Geysir (στη περιοχή υπήρχαν περίπου 40 ενεργοί θερμοπίδακες) και τον ηφαιστειακό κρατήρα Kerid (σχηματίστηκε γύρω στο 4.000 π.Χ.).
Το κεφάλαιο «Ρέικιαβικ» έκλεισε με spa στη κοντινή Γαλάζια Λίμνη (Blue Lagoon). Περιτριγυρισμένη από ένα τείχος μαύρης λάβας, η τιρκουάζ Blue Lagoon έχει χαρακτηριστεί ως ένα -μοναδικό στον κόσμο- υπαίθριο γεωθερμικό spa, αντιπροσωπεύοντας μια μοναδική εμπειρία που δεν ήθελα με τίποτα να χάσω.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΙΣΛΑΝΔΙΑ
Με την κλεψύδρα του χρόνου να “αδειάζει” δραματικά, αποχαιρέτησα το Ρέικιαβικ και κατευθύνθηκα βόρεια, οδηγώντας στη διαδρομή Reykjavik – Akureyri – Egilsstadir – Seydisfiordur (653 χλμ.). Είχα στη διάθεσή μου δύο ημέρες να φτάσω στο λιμάνι Seydisfiordur, απ’ όπου θα αναχωρούσα ακτοπλοϊκώς για Δανία – το δρομολόγιο εκτελείται κάθε 8 ημέρες.
Αν και πανέμορφη, η βόρεια διαδρομή της Ισλανδίας δεν διέθετε τον πλουραλισμό των φυσικών μνημείων της νότιας πλευράς. Στάση διανυκτέρευσης πραγματοποίησα στη πόλη Akureyri (τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ισλανδίας), ενώ μια καταρρακτώδη βροχή ματαίωσε τα σχέδιά μου να περιηγηθώ στη κοντινή λίμνη Myvatn.
Την επόμενη –και τελευταία– μέρα, το γνωμικό «αν έχεις τύχη διάβαινε…» βρήκε στο πρόσωπό μου την απόλυτη ταύτιση! Κι αναφέρομαι στο γεγονός πως οι ορεινές διαβάσεις της διαδρομής Akureyri – Egilsstadir μόλις είχαν ανοίξει από τα χιόνια! Με τον υδράργυρο στους –3 C, η μαύρη ZONTES 703 F με ταξίδεψε μέσα σ’ ένα πάλλευκο χιονισμένο τοπίο που απογείωσε τις αισθήσεις μου. Βίωσα ένα υπέροχο χειμωνιάτικο σκηνικό στην καρδιά του Απρίλη.
Με την άφιξη στο λιμάνι Seydisfiordur, το συναρπαστικότερο σκέλος του ZONTES ICELAND TOUR 2025 είχε ολοκληρωθεί μετά από 1.800 ισλανδικά χιλιόμετρα. Την αποβίβαση στη Δανία θα ακολουθούσε η οδική διάσχιση της ηπειρωτικής Ευρώπης (Δανία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία), οδηγώντας 2.100 ανιαρά χιλιόμετρα “διεκπεραίωσης” μέχρι το λιμάνι της Ancona. Και μετά, ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Ancona – Πάτρα…
Τίτλοι τέλους για το ZONTES ICELAND TOUR 2025. Το απομονωμένο νησί της Ισλανδίας, παραδομένο στα ανταριασμένα κύματα του Ατλαντικού, είχε “αλωθεί” από τους τροχούς της ολοκαίνουριας ZONTES 703F και με κέρδισε χωρίς θόρυβο χάρη στις εκπληκτικές φυσικές εικόνες ακραίων αντιθέσεων που αντίκρισα εκστασιασμένος! Παράλληλα, στη σμιλευμένη –από πάγο και λάβα– Ισλανδία, είχα την τύχη να γνωρίσω τους διαχρονικούς θεματοφύλακες του ισλανδικού πολιτισμού, οι οποίοι διατράνωναν με περηφάνια πως είναι γνήσιοι απόγονοι των θαλασσοπόρων Βίκινγκς…