Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕ BMWR 18 TRANSCONTINENTAL
Στα πλαίσια του εορτασμού των 100 χρόνων της BMW MOTORRAD, πατέρας και γιός,ταξιδευτές στη ίδια σέλα μιας μοτοσυκλέτας, πραγματοποιήσαμε τον Γύρο τη ςΕυρώπης με μια BMWR 18 TRANSCONTINENTAL (ευγενικήπαραχώρησητης BMWMOTORRADHELLAS). Επιδίωξή μας ήταν–διασχίζοντας 21 ευρωπαϊκές χώρες μέσα σ’ ένα χρονικό ορίζοντα 40 ημερών–να ενώσουμε οδικώς τα τρία γεωγραφικά άκρα της ηπείρου μας (Νότιο, Δυτικό & Βόρειο Ακρωτήριο), βιώνοντας μια exclusive και luxurious εμπειρία ταξιδιού με την πιο ultimate μοτοσυκλέτα της BMW! Αυτή ήταν η κεντρική ιδέα του EUROPEAN HERITAGE TOUR! Και τελικά ξεκινήσαμε,δυο γενιές στην ίδια σέλα της ζωής!
Την απαρχή τουEUROPEAN HERITAGE TOURσηματοδότησετο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Πάτρα–Βενετία. Αφού αποβιβαστήκαμε στη Βενετία, ξεκινήσαμε με προορισμό τα γαλλικά σύνορα οδηγώντας στη διαδρομή Venecia-Brescia-Piacenza-Genova-Ventimiglia (540 χλμ.). Αυξημένη κίνηση στους ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους λόγω των θερινών διακοπών,ενώ η μαύρη BMW R 18 TRANSCONTINENTAL άρχισε αμέσως να ξεδιπλώνει τις τουριστικές αρετές της, γεγονός που μας δημιούργησε ένα ακλόνητο αίσθημα ηρεμίας και ασφάλειας.
Το καλωσόρισμά μας στην Γαλλία έγινε με 34 Cκαι το μικροσκοπικό πριγκιπάτο Μονακό δεν θα μπορούσε να λείπει από την ταξιδιωτική ατζέντα μας. Κτισμένο αμφιθεατρικά με θέα το γαλάζιο της Μεσογείου, τοΜονακό έχει καταφέρει να δημιουργήσει τον δικό του μύθο της πολυτέλειας, του γκλάμουρ και του εκλεπτυσμού. Εδώ, μετά από απαίτηση του Γιώργου, ημαύρηBMW R 18 TRANSCONTINENTAL κύλησε τους τροχούς της πάνω ακριβώς στην κλασική διαδρομή του αγώνα Grand Prix της Formula 1.
Ηγαλλική διαδρομή του EUROPEAN HERITAGE TOUR (Monaco-Marseille-Nimes-Carcassonne-Andorra / 652χλμ.)«κύλησε» σχεδόν αποκλειστικά στην παράκτια μεσογειακή ζώνη της χώρας, ενώ δυοήταν τα μνημεία-αξιοθέαταπουεπιλέξαμε να επισκεφθούμε: τοκαλοδιατηρημένο ρωμαϊκόαμφιθέατροτηςNimes(1ου μ. Χ. αιώνα) καιημεσαιωνική καστροπολιτείατηςCarcassonne, που μάς εξέπληξε ευχάριστα αφού μάς χάρισε ένα ανεπανάληπτο πισωγύρισμα στον 13ο αιώνα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΔΟΡΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ
Αποχαιρετώντας την μεσαιωνική καστροπολιτεία της Carcassonne, η BMW R 18 TRANSCONTINENTAL ξεκίνησε την ανάβαση στην καταπράσινη οροσειρά των Πυρηναίων. Προορισμός το λιλιπούτειο πριγκιπάτο της Ανδόρρας , που «φωλιάζει» σε (μέσο) υψόμετρο 1.990 μ. Η υποδοχή όμως που τύχαμε δεν ήταν η καλύτερη, αφού στην διαδρομή ως την πρωτεύουσα Andorra La Vieja συναντήσαμε πυκνή ομίχλη και τσουχτερό κρύο (8 C)!
Κτισμένη σε υψόμετρο 1.013 μ, μέσα σε μια στενή κοιλάδα, η Andorra La Vieja είναι η ψηλότερη πρωτεύουσα της Ευρώπης.Μικρή σε έκταση και πυκνοδομημένη, η πρωτεύουσα της Ανδόρρας μάς αιφνιδίασε ευχάριστα με την σύγχρονη όψη και την άριστη αστική της οργάνωση, ενώη γεωγραφική της θέση (μεταξύ Γαλλίας και Ισπανίας) την καθιστά έναν δημοφιλέστατο τουριστικό προορισμό.
Μόλις 10 χλμ. νότια της Andorra La Vieja, οι τροχοί της στιβαρής BMW R18 TRANSCONTINENTAL πάτησαν στο έδαφος της Ισπανίας– η πόλη Zaragosa αποτέλεσε την ενδιάμεση στάση στο δρόμο για Μαδρίτη. Επιβλητική και φιλόξενη με την πρώτη μάτια, η Σαραγόσα του ποταμού Έβρου μάς κατέπληξε με τα ιστορικά–θρησκευτικά αξιοθέατά της (Βασιλική Basilica de Nuestra Senora del Pilar, γέφυρα Puente Del Piedra) και μάς διηγήθηκε την δικά της Ιστορίας.
Με την άφιξή μας στην Μαδρίτη, η BMW R 18 TRANSCONTINENTAL είχε «καταβροχθίσει» χαλαρά τα πρώτα 2.300 χλμ. του ταξιδιού. Αρχική προτεραιότητα στην ισπανική πρωτεύουσα ήταν η επίσκεψη–ξενάγηση στο γήπεδο Bernabeu της Ρεάλ Μαδρίτης. Αυτό φυσικά ήταν ένας διακαής πόθος και επιθυμία του Γιώργου. Μπορούσα να του χαλάσω χατίρι;
Μέσα σε δυο μέρες η ισπανική μητρόπολη μάς ξενάγησε στα πιο δυνατά αξιοθέατά της. Κι όταν ο χρόνος που είχαμε στη διάθεσή μας τελείωσε, φορέσαμε τα κράνη και συνεχίσαμε για την πόλη Κόρδοβα, στη καρδιά της Ανδαλουσίας (450 χλμ. νοτιοδυτικά της Μαδρίτης).Προσεγγίζοντας όμως την περιοχή της Ανδαλουσίας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι μ’ ένα κύμα καύσωνα που είχε εκτοξεύσει τον υδράργυρο στους 42–43 C. Αφόρητη η ζέστη, ποτάμι ο ιδρώτας, μεγάλος ο εκνευρισμός μας.
Κτισμένη στις όχθες του ποταμού Guadalquivir, η Κόρδοβα διαθέτει μια οικιστική κληρονομιά αιώνων, που προέκυψε από το ταιριαστό πάντρεμα της ισλαμικής-μαυριτανικής αρχιτεκτονικής των μεσαιωνικών χρόνων και της χριστιανικής αρχιτεκτονικής. Παντού υπήρχαν κρυμμένες μαρτυρίες του ένδοξου μαυριτανικού παρελθόντος –τις ανακαλύψαμε στα φρούρια, στις γέφυρες, στα παλάτια, στις εκκλησίες, στα τζαμιά και στα στενά σοκάκια!
ΣΤΟ ΝΟΤΙΟΤΕΡΟ & ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟΤΕΡΟ ΑΚΡΟ
Μετά τη σαγηνευτική Κόρδοβακατευθυνθήκαμενοτιοδυτικά, αρχικά για το Γιβραλτάρ (300 χλμ.) και κατόπιν για την πόλη Tarifa (320 χλμ.), η οποία συνιστά το νοτιότερο χερσαίο σημείο της Ευρώπης.
Καθοδόν όμως, οι ψυχικές και σωματικές μας αντοχές τέθηκαν σε υπέρτατη δοκιμασία αφού ο υδράργυρος έφτασε τους 43 C! Βιώναμε τις θερμότερες μέρες του ταξιδιού μας στην Ιβηρική χερσόνησο! Την ίδια καυτή κατάσταση θα αντιμετωπίζαμε και στη γειτονική Πορτογαλία, καθώς –ούτε κι εκεί– η θερμοκρασία δεν έπεφτε κάτω από τους 40 C, παρά την παρουσία του Ατλαντικού ωκεανού.
Το Γιβραλτάρ, ένα από τα μικρότερα κρατίδια της Ευρώπης (μόλις 6,5 τ. χλμ.), προσφέρει στέγη σε μόλις 34.000 κατοίκους και το ιδιαίτερο γεωμορφολογικό του γνώρισμα είναι ο περίφημος βράχος του (ύψος 426 μ.). Στην ελληνική μυθολογία το Γιβραλτάρ αναφέρεται ως Ηράκλειες Στήλες, ενώ στο πέρασμα των αιώνων γνώρισε πολλούς κατακτητές –από το 1704 ανήκει στην Μεγάλη Βρετανία.
Εξαιτίας της μυθολογικής παρουσίας του Ηρακλή στο Γιβραλτάρ υπήρχε τοποθετημένο το μνημείο «Οι Στήλες του Ηρακλή», τ’ οποίο και επισκεφθήκαμε. Κι αφού μας ξενάγησε με χαλαρούς ρυθμούς στους στενούς δρόμους του Γιβραλτάρ, η BMW R 18 TRANSCONTINENTAL αναχώρησε κατόπιν για την κοντινή πόλη Tarifa (46 χλμ. νοτιοδυτικά).
Μετά από 3.100 χλμ. ταξιδιού, πατέρας και γιος είχαμε φτάσει πανευτυχείς στην Tarifa, πετυχαίνοντας τον πρώτο (γεωγραφικό) στόχο μας. Μια μικρή λωρίδα γης ενώνει την Tarifa με το μικρό ομώνυμο νησί, τ’ οποίο «χωρίζει» την Μεσόγειο Θάλασσα από τον Ατλαντικό Ωκεανό και λαμβάνεται ως το νοτιότερο χερσαίο σημείο της Ευρώπης! Η πρώτη αποστολή είχε επιτευχθεί! Επόμενος στόχος του EUROPEAN HERITAGE TOUR; Το ακρωτήριο Cabo da Roca της Πορτογαλίας, το δυτικότερο χερσαίο σημείο της Ευρώπης.
Αποχαιρετώντας την πόλη Tarifa, μόλις 710 χλμ. μάς χώριζαν από τοακρωτήριο Cabo da Roca της Πορτογαλίας. Παρά την αφόρητη ζέστη των 41 C, αναβάτες και μοτοσυκλέτα «βλέπαμε» εκείνη την ημέρα μόνο Cabo da Roca. Και πράγματι, αργά το ίδιο απόγευμαη μαύρη BMW R 18 TRANSCONTINENTAL φρενάρισε στην άκρη του γκρεμού, εκεί που τα γαλάζια νερά του Ατλαντικού «χάιδευαν» την δυτική εσχατιά της Ευρώπης.
Άλλο ένα ξέφρενο πανηγύρι συναισθημάτων ξεκίνησε, καθώς είχαμε αγγίξει τον δεύτερο (γεωγραφικό) στόχο του πανευρωπαϊκού ταξιδιού μας. Η άφιξη στο δυτικότερο χερσαίο σημείο της Ευρώπης, μόλις ένα 24ωρο μετά την άφιξή μας στο νοτιότερο χερσαίο σημείο της Ευρώπης (Tarifa), ήταν γεγονός! Δύο στα δύο λοιπόν. Σειρά είχε τώρα ο τρίτος –και τελευταίος– γεωγραφικός μας στόχος: το μακρινό ακρωτήριο Nordkapp!
ΣΤΗ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ
Στη κοντινή Λισαβώνα (ο θρύλος θέλει τον Οδυσσέα για ιδρυτή της) ξεκουραστήκαμε δυο ολόκληρες μέρες. Αποτινάξαμε μακριά την κούραση των προηγούμενων χιλιομέτρων, περπατήσαμε στις ομορφότερες γωνιές της πορτογαλικής πρωτεύουσας και ανασυγκροτηθήκαμε για την συνέχεια του ταξιδιού.
Η Λισαβώνα αποτέλεσε την αφετηρία της επιστροφή μας στην Ισπανία και στη Γαλλία. Σε πρώτη φάση, η στιβαρή BMW R 18 TRANSCONTINENTAL θα μας ταξίδευε πάνω στη διαδρομή Lisboa (Portugal)–Burgos (Spain)–Bordeaux (France), διατρέχοντας 1.160 χλμ. τις δυο επόμενες μέρες.
Σημείο αναφοράς των ισπανικών χιλιομέτρων αποτέλεσε ένα δεύτερο κύμα καύσωνα, με θερμοκρασίες σταθερά στους 41 C. Τη λύτρωση από την αφόρητη ζέστη που μας ταλαιπώρησε αρκετά έφερε τελικά η οροσειρά των συνοριακών Πυρηναίων, ενώ η πρώτη γαλλική στάση έγινε στο Μπορντό.
Συνώνυμη του εκλεκτού κρασιού, η πόλη του ποταμού Garonne «ξεχείλιζε» από αρχιτεκτονική ομορφιάκαι αριστοκρατική φινέτσα. Άλλωστε, η πολυτέλεια, η κομψότητα και ο εκλεπτυσμός ήταν τα στοιχεία που χαρακτήριζαν το Μπορντό του 18ου αιώνα. Στηγνωριμία με την πόλη μοιραία ήρθε στο νου μου η περίφημη φράση του Βίκτωρα Ουγκώ: «Πάρτε τις Βερσαλλίες, προσθέστε την Αμβέρσα και θα έχετε το Μπορντό».Ο Γάλλος συγγραφέας είχε απόλυτο δίκαιο!
Με αφετηρία το Μπορντό, χαράξαμεκατόπιν πορεία για Παρίσι. Πριν όμως κατευθυνθούμε στη μητρόπολη της Γαλλίας, επιχειρήσαμε μια μικρή παράκαμψη προκειμένου να ικανοποιήσουμε δυο κρυφές επιθυμίες μας: εγώ ήθελα διακαώς να επισκεφθώ το παραμυθένιο νησί LeMont-SaintMichel στην Νορμανδία και ο Γιώργος ήθελε να περπατήσει στη διάσημη πίστα αγώνων CircuitLeMans.
ΤΟ ΛΑΜΠΕΡΟ ΠΑΡΙΣΙ
Εντέλει, με σύμμαχο ένα λαμπερό ήλιο, πατέρας και γιος ικανοποιήσαμε τα ταξιδιωτικά μας «θέλω»! Στη πίστα CircuitLeMans, ο Γιώργος περιηγήθηκε στο μουσείο, στις κερκίδες και σε διάφορους άλλους χώρους των εγκαταστάσεων της πίστας. Εγώ από την πλευρά μου έκλεισα βαθιά στα εσώψυχά μου το μοναδικό θέαμα του νησιού LeMont-SaintMichel της Νορμανδίας. Με έντονο το φαινόμενο της άμπωτης και της παλίρροιας, το νησί LeMont-SaintMichel «λούζεται» στα νερά της Μάγχης και συγκαταλέγεται σ’ ένα από τα δημοφιλέστερα αξιοθέατα της Γαλλίας.
Έχοντας καταγράψει 5.850 χλμ. από την αρχή του ταξιδιού, η μαύρη BMWR 18 TRANSCONTINENTAL “αφίχθηκε” στη γαλλική πρωτεύουσα. Μέσα από την ταξιδιωτική μου ματιά, το Παρίσι φάνταζε ως μια σύγχρονη –αλλά ταυτόχρονα και κλασική– μητρόπολη, που αναπτύσσεται και εξελίσσεται συνεχώς μέσα στον χρόνο.
Όσον αφορά τον «πρωτάρη» Γιώργο, οτιδήποτε είχε διαβάσει ή είχε δει σε κινηματογραφικές ταινίες και φωτογραφίες, σε καμία περίπτωση (σύμφωνα με τα λεγόμενά του) δεν συγκρινόταν με την βιωματική εμπειρία “Παρίσι”! Oνεαρός συνεπιβάτης μου αντίκρισε μια σύγχρονη πολυπολιτιστική μεγαλούπολη γεμάτη ζωντάνια και ενεργητικότητα, που ξεπέρασε κατά πολύ τις προσδοκίες του. Στο Παρίσι, ο Γιώργος τα «είδε όλα», μεταφορικά και κυριολεκτικά: Αψίδα του Θριάμβου, Παναγία των Παρισίων, Σηκουάνα, Πύργο του Άιφελ, Μουσείο Λούβρου, PlacedelaConcorde…
Μόλις 1.100 χλμ. χώριζαν το Παρίσι από το λιμάνι Rostock της Βόρειας Γερμανίας, απ’ όπου θα παίρναμε το πλοίο για να αποβιβαστούμε στην Σκανδιναβία (Trelleborg / Σουηδία). Καθοδόν θα διασχίζαμε το Βέλγιο και την Ολλανδία, δίχως όμως να υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πλάνο στάσεων ή επισκέψεων στις δυο αυτές Κάτω Χώρες. Απλάθα περνούσαμε, θα βλέπαμε και θα φεύγαμε!